Friday, 26 September 2014

Sekadar gambar- dari kebun kecil

Assalamualikum wbt..

kudup bunga ulam raja
bunga ulam raja
Bunga telang kering

daun bawang putih



siput babi

12 comments:

  1. Assalamualaikum sis, Cantiknye kudup bunga ulam raja tu bila zoom dekat, nampak sungguh menarik dgn titis2 air :), siput babi musuh kebun tu, geram sangat Julie tgk, nak kutip pun rasa geli. Tp kat Jepun diorg guna siput babi ni dlm rawatan salun kecantikan kulit, esp muka...hihi ada2 je...http://idasyuhada.blogspot.com/2014/04/rawatan-kecantikan-guna-siput-babi.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. eeei pelik2 org jepun ni,,tak dapat bayangkan rawatan sebegitu,,merayap2 atas muka,,tak cantik pun tak pa lah kalau mcm tu,,huhu

      Delete
  2. Replies
    1. ye,,kudup tu bila dizoomkan nampak cantik pulak..

      Delete
  3. Salam cucu,
    Kudup bunga ulam raja pun cantik ... Khasiatnya tentu lebih baik?
    Juru gambarnya juga cukup berbakat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm prof,,tq sudi singgah sini..
      betul tu prof,khasiatnya tentu banyak,,awet muda jika diamalkan.jurugambarnya biasa jer prof,,hehe

      Delete
  4. Replies
    1. kebiasaan org tanam bawang merah,,kali ni try bawang puti pulak,,cantik jugak daunnya.

      Delete
  5. Cantik gambar2...erm ada taruk apa2 utk pokok bwg putih...gemok2

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq nadia,,sy letak baja biji kecil2 bau wangi mcm kopi tu..

      Delete
  6. Gambar last tu merupakan kawan baik dan juga musuh ketat tumbuh2 an tanaman kita...

    ReplyDelete