Friday 14 June 2013

pokok sireh,benga telang dan mulberi di penang


pokok sireh sedang galak naik junjung selepas  dialih ke dalam pasu yang lebih besar sedikit dan dibuat pancang kayu.lupa nak zoom kan sedikit pokok bunga telang yang saya semai dalam pasu pokok sireh sudah naik,,nampak kabur2 jer.tunggu besar dulu kita alih ke tempat lain.

update pokok mulberi yg saya tanam keratan batang yang dibeli dari en iskandar sudah naik tunas dan daun.

pokok mulberi jugak dalam pasu yang bercampur aduk..misai kucing dan aloevera pun ada kat situ,,hehe.

3 keratan mulberi yg saya tanam di penang.yang ni nampaknya agak layu.ada kemungkinan budak2 yang lalu lalang tepi koridor rumah saya yang goyangkan batangnya kerana ada kesan longgar dan berlubang disekeliling batangnya,dalam pasu tu ada anak cili yang tumbuh saya pun dah lupa bila saya menaburnya,,lepas 2 minggu berkampung di tanah merah datang balik tengok ada ada pokok cili sekali.hehe


No comments:

Post a Comment