Tuesday, 29 October 2013

benih yg ku semai....cepatlah tumbuh dengan subur

4 belah kanan adalah semaian markisa,dan 1 belah kiri semaian benih kacang botol.benih beberapa bulan lepas.baru ada kesempatan nak menyemai ditambah dengan faktor kesesuaian masa.bukan apa,,kadang semai kan nak balik kampung pulak,,kena tinggal semaian.ni pun cuti depaavali esok lusa saya balik kg 4 hari,,tawakkal je lah.


benih kailan saya semai 18/10/13.lebih kurang usia 11 hari.beli dr en iskandar tanam sendiri.com awal bulan 10 hari tu.semai dalam bekas plastik bungkus nasi jer,,hari2 beli nasi bungkus kejap je dah penuh tong sampah.so baik saya gunakan untuk semai benih,,hehe


cili padi kampung,,masa nak basuh mangkuk budu tengok biji cili banyak,,so sy semai la  dengan budu2 sekali saya jirus kat tanah semaian tu,sy semai 16/10/13 .sudah 13 hari mengikut tarikh pada gambar...al-hamdulillah tumbuh dengan baik.

No comments:

Post a Comment