Monday 4 November 2013

benih pertama hasil tanaman saya

benih bunga telang

Pagi tadi saya buat operasi kat kebun kecil saya,,saja nak hiburkan hati yang kecewa kerana kelantan tewas kepada pahang dalam final PIALA MALAYSIA semalam.menghiburkan luka lara dengan mengemas dan menyusun atur tanaman yang semakin tidak terurus.sempat lah jugak saya ambil benih pokok bunga telang saya.banyak yang belum kering kat pokok,,sy ambil yg dah kering dalam lima kekacang.tak lama lagi musim tengkujuh di kelantan,,kalau tak ambil sekarang pasti benih2 tersebut tak boleh kering kerana dibasahi hujan hampir setiap hari.

gambar2operasi tidak pulak saya snap kerana tiada tukang ambil gambar untuk saya,,mana nak pegang cangkul,,kamera lagi,,dengan comot giler,,hihi.biji benih ni ok ah boleh snap atas rumah je..ada masa nanti saya pi ambil gambar hasil penat lelah saya membersihkan kebun nan sejemput tu..

8 comments:

  1. Salam Cucubulat,

    Wah, dah mula kumpul benih ya. Mak Aji pun dah ada stok benih, asyik tertangguh je nak menyemai, sibuk jaga cucu. Lepas ni bolehlah kita kongsi2 benih ya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy ni masih baru dlm gardening mak aji,,biasa lah excited sikit..insyallah kalau ada benih kita sama2 kongsi2kan..

      Delete
  2. salam cucubulat,
    tahniah, dah ada stok benih telang...pasni makin meriahlah laman dgn bunga biru ni...mmg lawa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq @na,,posting ana ttg bunga telang benar2 memberi inspirasi pada saya,,mmg cantik,,ada masa sy nak wat gantung2 mcm @na pulak,lagi cantik..

      Delete
  3. tahniah. best dpt harvest biji benih sendiri

    ReplyDelete
  4. salam kenal cucubulat..exhange link mcm mnr..sy berblog main tulis jer tak tahu functions lain...:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam nadia rashid,,terima kasih berkunjung ke blog saya,,exchange link tu kita letak link kenalan di bloglist masing2..;)

      Delete